دعوة للحوار من أجل الفهم والعمل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أهلا بكم في منتداكم برجاء التسجيل والاستفادة من المنتدى
وتقبل مشاركتكم الايجابية

منتدى اجتماعي علمي ثقافي ديني


    الملحد مجنون بس لم يخرج من العقلاء هو ملحد بس ماخرجش من الاسلام

    شاطر

    عبد الله الضاحك

    المساهمات : 3259
    تاريخ التسجيل : 25/08/2010

    الملحد مجنون بس لم يخرج من العقلاء هو ملحد بس ماخرجش من الاسلام

    مُساهمة  عبد الله الضاحك في الأربعاء يوليو 22, 2015 11:13 pm

    رسام البسمات :
    عارف ليه الزيطة الزيادة للملحدين؟
    طب عارف الفرق بين الكافر والملحد؟
    بحكم أسفاري في أرجاء المعمورة أقابل كفره وملحدين، هذا ليس اتهاماً مني لهم.... لا... حضرتك هم يفتخرون بذلك وتلاقي الواحد فيهم فارد صدره زي البطة البكيني وهو بيقولها " I'm atheist "
    الكافر بيقولها صريحة وبهدوء، إنه غير مؤمن بوجود إله وخلاص علي كده.... ما بيقاوحش معاك كتير ولا يفرق معاه انك مؤمن أو مسلم أو غيره.... بيبصلك انك انسان مسكين مضيع عمرك أونطه.
    الملحد بقي بيتمايص، بيشوف ميتك الأول.... لقاك فاقد وضايع دينياً بيخش معاك في إنكار وجود الله وش ودون مداراه..... لقي عندك بقايا دين..... يبتدي يتع#** معاك ويكلمك عن عدم العدل اللي في الدنيا والأطفال اللي عندهم سرطان والحروب والقتل وهجمات السلطعون المتكرره علي أسراب القريدس الغلابه...... لقاك طري واتهزيت هايدخل معاك في نظرية داروين وإنكار خلق آدم..... علشان ينسف الدين من أساسه ويخليك " تزعل من ربنا " بأي طريقة.
    الكافر لا يدعو لمذهب الكفر.... هو مستكنيص بكفره وآخر طعطعه....
    الملحد عايش وهمه ليل نهار الدعوة للإلحاد وبلبلة عقائد أكبر قدر ممكن من الناس وهو لا يكل ولا يمل وربما اقتطع من قوته ووقت عمله لإلقاء المحاضرات والندوات والمقابلات....
    الكافر لا يؤمن بوجود الله لكن ليس لديه مشكلة مع ربك الذي تعبده.... انت حر...
    الملحد يناصب الله العداء ويتعامل مع المولي جل وعلا بندية واستعلاء والعياذ بالله ويتعمد السخرية من الله بما لا يليق من السافل والفاحش من الكلمات.....
    الملحد بيكرهك... أكتر من العمي.... لأنك تقف حجر عثرة في وجه مشروعه الذي يعيش ويموت من أجله.... فأنت الوحيد الذي يكشفه ويكشف كم هو حقير وصغير وتافه وفاسد المنطق وواهي الحجة.... لذا فهو يتمني زوالك وفناءك بأي شكل وبأي ثمن.
    وأخيراً الملحد يجتهد ليظهر بدور الإنسان العطوف الجميل صاحب المباديء وال ethics الذي يهتم لرعشة القط علي كاوتش السيارة في برد طوبه ويتألم لعطش العصفور في شمس بؤونه ويبكي علي فسيفساء واجهة مباني الكوربة التي دمرها الشبراوي وهو يشيد واجهة محل أرابياتا وطول الوقت ماشي وكأنه لابس جونله مخططة..... علي بلوزة منقطة..... ويغني في براءه " عمو.... عمو.... عمو.... شفت أنا حلوه إزاي..... عمو... عمو..... عمو.... شفت أنا طعمه إزاي؟ " .... إمعاناً في فتنة الناس وإغوائهم.
    انتشار الملحدين والترويج للإلحاد كارثة ونذير شؤم.... لو شفت واحد فيهم اديله بالجزمة...... وجرسه قدام الناس وافضح فساد منهجه ولا تأخذكم بهم رأفة ولا رحمة
    """""""""""""""""""""""""""""
    ادمن ألب أرسلان

      الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أكتوبر 20, 2017 10:35 am